NEW VCO ( ARGAN OI & APRICOT KERNEL OIL )


Ok nak perkenalkan ini lah new product dari VCO Catalyst 

#vco argan oil 
#vco apricot kernel oil 

khasiat vco asal masih dikekal...
cuma di tambah lagi dengan argan dan jugak apricot.. 

APA ITU MINYAK ARGAN ? 


Buah Argan dari pohon Argan atau nama saintifiknya Argania Spinosa ialah sejenis pokok yang tergolong di dalam keluarga Sapotaceae. Ia berasal dari era Tertiary dan merangkumi sebahagian besar kawasan Morocco. Dari sinilah bermulanya penempatan manusia di seluruh Maghribi. Pokok-pokok Argan hidup di kawasan yang agak kering di kawasan barat daya Maghribi.
Pohon Argan adalah pohon hutan khusus dan mempunyai buah yang luar biasa. Ia mewakili 65% (700,000 ha) kawasan hutan di barat daya Maghribi. Kawasan ini telah diwartakan oleh UNESCO sebagai Tapak Warisan Dunia, dan Argan dengan sendirinya mewakili ekologi dan sosio-ekonomi bagi kawasan tersebut. Kawasan yang tandus kering telah menjadi sumber pendapatan utama bagi hampir 3 juta penduduk di kawasan ini.

Pohon Argan mempunyai manafaat yang banyak, kayunya dijadikan kayu api ataupun arang, daun, sisa kulit dan buah Amandons menjadi sumber kepada haiwan terutama kambing.

KEBAIKKAN VCO - ARGAN OIL 



VCO - APRICOT KERNEL OIL 


APA KELEBIHAN BUAH APRICOT ?

Biji Aprikot merupakan kumpulan kekacang dan bijirin (nut dan seed).  Tidak ada bezanya dengan kumpulan kekacang dan bijirin yang lain.  Apa yang membezakanya adalah kandungan khasiat di dalamnya yang sangat luar biasa, terutamanya ‘Aprikot Organik’.  Dalam bahasa nutrien, Biji Aprikot ini di sebut mengandungi Amigdalin, yang juga dikenali sebagai Vitamin B17.  B17 ini dapat membantu membunuh sel- sel kanser dalam badan kita, hasilnya dapat membebaskan diri kita dari serangan penyakit ganas ini (kanser) yang merupakan pembunuh senyap.

KEBAIKKAN VCO- APRICOT KERNEL OIL 


RM70sm/RM75ss

DETAIL/PERTANYAAN ???
PLEASE  CONTACT ME
UNTUK ORDER SILA LENGKAPKAN ORDER FORM
ATAU
CONTACT TINI -0179043818








No comments:

Post a Comment